Skrevet av Emne: What is the point?  (Lest 4645 ganger)

AndyPandy

• Gjest
What is the point?
« på: 29. mar, 2011, 08:31 »
Allright, nå har jeg sett igjennom en del av emnene i dyr og natur avdelingen, og jeg bare undrer, hvorfor gidder dere? Det som jevnlig går igjen i disse emnene er hatred mot mennesker og hva vi gjør med dyr og planeten, men har det noe impact? x3 det eneste jeg ser med disse emnene er at de er en måte å få ut aggresjonen sin på, men srsly, er dere alle bare pissed off all the time? For det er mye det inntrykket dere gir. Med engang det kommer et nytt emne om dyr som blir mishandlet oppnår det emne rekord posting på veldig kort tid. Men uansett hvor mange fursonaer du lager, uansett hvor stor fan du er av denne fanschisen, så er du også et menneske xP Det hjelper ikke hvor langt du luller deg inn i dette universet, du er fremdeles ett menneske på linje med alle andre. Alt jeg lurer på er; hva er poenget med disse "mishandlede dyr" emnene? Er det bare en kilde for aggresjonsutslipp? Hvis de er her for å opplyse, så ser de bare ut til å skape negative situasjoner og responser, og det trenger vi vel egentlig ikke mer av?
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 08:35 av Jinnai »

MouseClick

• Gjest
Sv: What is the point?
« Svar #1 på: 29. mar, 2011, 08:41 »
Enig >.=.<

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. mar, 2011, 09:18 »
Må også huske på at man heller ikke bare skal lukke øya og late som om det aldri skjer.
Å opplyse om at ting skjer er faktisk viktig, selv om det skaper negative kommentarer og/eller situasjoner.
Skulle media slutte å opplyse om drap, voldtekt, ekstremisme, kritikkverdige forhold osv. fordi det skaper negative kommentarer og/eller situasjoner?

Nei, vi er ikke dyr. Ikke alle her inne har dyr som en stor del av seg.
Vi er nå alle mennesker...
Men en ting er sikkert; Vi skal ikke unnlate å snakke/diskutere temaet, selv om det går pretty much i det samme.
Om du synes det er kjipt eller dumt i at folk diskutere eller sier omtrent det samme hver gang, så er det bare å gå inn på den delen av forumet og trykke på "marker som lest", så slepper du også å lese det.

Vi lever ikke i noen drømmeverden hvor alt er så bra og godt, hvor alle mennesker klarer å leve side om side uten å lage konflikter eller lignende.
Verden er ikke perfekt, og man må ta opp og belyse områder som er kritikkverdige og trengs å gjøres noe med.
Og da kommer også dyr inn i bildet selv om vi er mennesker.

Det at mishandlingssaker blir tatt opp i "Dyr og Natur" delen av forumet vårt er ganske naturlig, da selve furries og furry fandom har mye med dyr å gjøre.
Det er en god del furries som har et tettere bånd mot dyr enn mot mennesker, som kan være en grunn til at de har blitt furries i det hele tatt.

Jeg kunne sikkert ha forsatt enda litt til, men poenget har vel kommet fram håper jeg.
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 09:23 av Snøkrystal »

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. mar, 2011, 09:21 »
For min del er det  mye mindre "what is the point" enn; Hvordan har du det nå, hva har man på seg, hva hører man på o.l. emner.
som ikke har noe med fandomen å gjøre, mens dyr er en del av fandomen i diverse former.

Og for vite at folk driver med dyreplageri vil alltid irritere meg, tiltross for å at det virker som resten av verdem sover. så hvorfor ikke vekke dem litt? Eller bry seg?
Ved at fler bry seg kan vi også prøve å komme med  en løsning ved tanke på at dyremishandling er et problem, og som jeg til tider har på følelsen øker.
Jeg tviler på at folk hater mennesker så mye som de vil, og uansett hva vi gjør får blir vi mennesker. Dog er det også fler som har spirituell "kontakt" med dyr, som gjør at man føler at når noen tråkker på sin art føler du det som de tråkker på seg.

så hva er poenget egentlig med å poste noe i det hele tatt? Enten det har negativ, possitiv eller likegyldig effekt?
Dessuten, hvis man ikke vil lese det - trenger man det ikke (merk som lest er en fin knapp)

EDIT: pga ørten 1000 skriveleifer
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 09:30 av Wolftale »

AndyPandy

• Gjest
« Svar #4 på: 29. mar, 2011, 09:48 »
Og siden når har NP gjort impact på noe som helst av dyremishandlingssaker i Norge? Jeg synes alle disse mishandlede dyr emnene er unødvendige når ingenting blir gjort uansett. Da hjelper det bare til å skape sur stemning, og det synes jeg er noe vi bør unngå.

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. mar, 2011, 12:07 »
Alene kan man ikke gjøre store innvirkninger, men sammen kan man utgjøre store ting.
Keep that in mind.

Norpaws kan ikke alene forebygge alt som har med dyremishandling, det må hele samfunnet være med på å gjøre.
Selv om man ikke har stor innvirkning, så betyr det ikke at man ikke har lov eller burde snakke om det.
Om man går ut i fra den tankegangen, så er det kun politikere som burde diskutere politikk, kun politiet som burde diskutere kriminalsaker og forebyggende tiltak, kun veterinærer som burde diskutere dyr... and so on.

Dette er tross alt et forum, og etter definisjon er et forum;
_____

forum
subst. n forum (; forumet - fora - foraene) ['fuːɾʉm] forsamling el. sted hvor noe diskuteres

_____
forum

1. a meeting or assembly for the open discussion of subjects of public interest

2. a medium for open discussion, such as a magazine
3. a public meeting place for open discussion
4. a court; tribunal
5. (Government, Politics & Diplomacy) (in South Africa) a pressure group of leaders or representatives, esp Black leaders or representatives
6. (Historical Terms) (in ancient Italy) an open space, usually rectangular in shape, serving as a city's marketplace and centre of public business

_____

Skal man ikke diskutere på et forum?
Ja, dette er mer et forum for det norske furry samfunnet, hvor man helst ikke vil diskutere politiske greier begrunn av mye hat innen politikk.
Men så er det en gang nå slik at Furry Fandom har veldig mye med dyr og natur å gjøre, slik at det blir naturlig å ta opp slike temaer. (vel.. for en del...)

Og som wolftale nevner; What's the point med emner som; Hvordan har du det nå? Kva har du på deg nå? Hva hører du på? Hva spiller du for tiden etc, eller underforumet Spill og meme for den sakensskyld.
Om man skal dra det langt; Hva er egentlig poenget med forumet her i det hele tatt?
Man burde da ha lov til å diskturere det man vil på et forum, så lenge det ikke går mot noen av lovene innad i det landet servern er plassert (i vårt tilfellet, de Norske lovene), og så klart holde seg til hva adminene og moderatorene selv sier.

Drama er desverre omtrent umulig å unngå.
For å være ærlig, så skaper dette emnet flere sure situasjoner og drama enn grunnen til at du lagde emnet.

AndyPandy

• Gjest
« Svar #6 på: 29. mar, 2011, 12:26 »
Jeg synes ikke det er noen diskusjoner i disse emnene Snøkrystal, det er bare hat meldinger av diverse slag. Emner som hvordan har du det kan være like pointless ja, og spesielt emnene i spill og meme, men disse skaper ihvertfall ikke en overall sur stemning, som vi ser så altfor mye av i dyr og natur emnene. og ja, man kan gjøre noe i en gruppe, men igjen; hvis meg et eksempel der NP har gjort et impact på noe som helst her i Norge av dyresaker. Ingen snakker om å gjøre noe i disse emnene, det er bare; håper de får straff og jeg hater mennesker. For det meste.
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 12:38 av Jinnai »

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #7 på: 29. mar, 2011, 12:59 »
Hvis premisset for å lage en tråd her på forumet skal være at det må gjøre ett inntrykk på verden, så tviler jeg på at mange vil føle seg motivert til å bruke forumet her i det hele tatt. Jeg liker å holde meg oppdatert, og dyr er viktig for meg. Jeg liker ikke å lese om dyremishandling, fordi jeg ikke liker dyremishandling. Desverre kan jeg ikke bare lukke øynene og late som ingenting. Nei, å lese en artikkel i VG om dyr som blir mishandler stopper ikke mishandlingen, akkurat som drap og voldtekter ikke vil stoppe bare fordi du leser om det på VG.no. Men ingen kan bry seg om noe de ikke vet om, og hvis ingen bryr seg, så er kampen allerede tapt.

If you don't like it, don't read it.
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 13:01 av TrashWolf »

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. mar, 2011, 13:09 »
Jeg synes ikke det er noen diskusjoner i disse emnene Snøkrystal, det er bare hat meldinger av diverse slag.
Emner som hvordan har du det kan være like pointless ja, og spesielt emnene i spill og meme, men disse skaper ihvertfall ikke en overall sur stemning, som vi ser så altfor mye av i dyr og natur emnene. og ja, man kan gjøre noe i en gruppe, men igjen; hvis meg et eksempel der NP har gjort et impact på noe som helst her i Norge av dyresaker.
Ingen snakker om å gjøre noe i disse emnene, det er bare; håper de får straff og jeg hater mennesker. For det meste.

Bare for å fore emnet litt mer.
Noen eksempler kanskje;
#1,#2,#3, #4, #5, #6.
Det er noe diskusjon i de emnene. Det er ikke bare hat meldinger. De går ihvertfall ikke direkte til medlemmer.
Hvor mye diskusjon er det i spill og meme, og de Dagboks emnene som "hvordan har du det nå? hva har du gjort idag? hva hører du på?"

Om det skaper en sur stemning eller ei er vel alt opp til hver enkelt, åssen man selv ser på det hele.
Diskusjoner kan se ut til å ha en sur stemning fra tid til annen begrunn av tema og kommentarer, men på hvilken måte skaper de emnene innad Dyr og Natur en generell sur stemning over hele forumet?

Dessuten; hvorfor skal man ikke få lov til å opplyse folk her inne om en sak, selv om man ikke får gjort stort ved det?
Det er mye her i verden som skaper hatfulle reaksjoner i form av verbalt og fysisk tilbakemelding.
Det betyr ikke, som allerede nevnt, at man skal lukke øya og late som ingenting.

Det står ingen steder at du MÅ lese ALLE emner som er innpå her...
Vi har valgfrihet her i forhold til hva man vil lese og ikke lese, hva man vil delta i og ikke.
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 13:11 av Snøkrystal »

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. mar, 2011, 13:41 »
Ingen har sakt at det ikke er lov.
og ingen har sakt at de som poster der ikke er mennesker heller.
Om det er så jævla irriterende å lese de emnene så drit i å lese dem! ///finnmarkraeg///

uansett, Et forum, er for at folk skal kunne diskutere ting, som foreksempel Dyremisshandling. og når forumet i det store og hele handler om Furries, som i utgangspunktet har med DYR å gjøre, så er det soleklart at man diskuterer det her.

jeg er ikke sint altså x3 bare sliten.

Endra litt. jeg hørtes sint ut Bc
« Siste redigering: 29. mar, 2011, 13:47 av wolfglow »

AndyPandy

• Gjest
« Svar #10 på: 29. mar, 2011, 14:03 »
Vel anyhow, det jeg sier er ikke at disse emnene ikke passer inn her, det gjør de jo naturligvis, det er jo snakk om dyr. Det jeg sier er at det hadde vært flott med litt variasjon og mindre repetisjon. De siste dyre emnene har gått i det samme jevnt over. Det er bare for mye fokusering på negative emner her, og det synes jeg blir feil :3 Folk har godt av å lese noe positivt og oppløftende, som for eksempel artikler om hunder som redder eierne sine ifra brennende hus og slikt. Hvis folk har en dårlig dag eller har det generelt dårlig i livet sitt synes jeg dette forumet burde være et slags fristed, hvor folk kan lese oppløftende emner og delta i gøye aktiviteter : )

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29. mar, 2011, 14:09 »
Vel, bidra med positive innlegg da vel?
Hvis du syns det er mye negativt, så finn noe positivt.
Er helt for flere morsomme og hyggelige dyrnyheter.
Alle dyrnyheter vil jeg gjerne høre.

Verre er det ikke.

AndyPandy

• Gjest
« Svar #12 på: 29. mar, 2011, 14:15 »
Dyrenyheter er ikke jeg noen ekspert på, egentlig ikke nyeheter generelt 8D men jeg har da laget 4 topics i spill og meme emne ^^

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #13 på: 29. mar, 2011, 14:22 »
Vel, bidra med positive innlegg da vel?
Hvis du syns det er mye negativt, så finn noe positivt.
Er helt for flere morsomme og hyggelige dyrnyheter.
Alle dyrnyheter vil jeg gjerne høre.

Verre er det ikke.

Nettopp..
Trenger ikke å være ekstremt på dyrenyheter...
Bare gå på vg.no, dagbladet.no, aftenposten.no etc. og man finner som regel noe etterhvert.

Så, er denne diskusjon over nå? x3

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #14 på: 30. mar, 2011, 11:30 »
Å see en lama, dramalama!! "drar fram geværet og kyter dramalamaen"
Men serriøst er greit å følge men, men kunne sikkert posta noen hyggelige ting der og.
Som hundene som reddet folk i japan eller, sånt.

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #15 på: 30. mar, 2011, 12:18 »
Om du ønsker flere positive emner, hvorfor ikke ta iniativ og finne noe å poste da?

Jeg er ganske ofte down, og når jeg ikke er i humør, så kikker jeg ikke innom Dyr & Natur forumet, fordi jeg blir helt ifra meg når jeg ser noe tragisk x3 derfor jeg ikke er så ekstremt aktiv der

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #16 på: 30. mar, 2011, 13:00 »
Can we please let this go? =P

KamuTraxyRaff

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. mar, 2011, 13:09 »
Can we please let this go? =P
Hvorfor? Jinnai postet et utrolig dumt innlegg, det er helt på sin plass at han får høre det.

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #18 på: 30. mar, 2011, 13:19 »
Vel, hvis du reflekterer litt over det han skriver, så sier han i grunn "jeg synes mange av dere virker litt irriterte og at disse trådene kontribuerer negativt til forumet". Jeg tror ikke å bitche til ham akkurat vil overbevise ham om det motsatte.

Ja, denne tråden her var egentlig forutbestemt til å gå i den retningen den har gått, men jeg tror vi har fått frem poenget vårt, og at å fortsette denne tråden bare vil fore dramalamaen, og lage sur stemning på forumet, som tydeligvis var det helt motsatte av det trådstarteren ønsket.

Jeg foreslår at de som føler de ikke, av en eller annen grunn, er ferdig med denne saken, kan fortsette over PM.
« Siste redigering: 30. mar, 2011, 13:25 av TrashWolf »