Skrevet av Emne: hei!  (Lest 7532 ganger)

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
hei!
« på: 01. feb, 2011, 23:05 »
Hei!
Dette er Caroline Ekrem og Miriam Stähler fra Westerdals School of Communication. Vi går Art Direction og holder på med en magasinoppgave der vi skal lage et lite magasin som skal bestå av én bildeserie .
Miriam jobber også som fotograf og vi syns begge det hadde vært utrolig spennende hvis vi kunne lage en bildereportasje om furries i Norge. Vinklingen vi ønsker og syns er spennende er om furriemiljøets utvikling i Norge.
Vi krysser alle fingre og tær for at noen vil hjelpe oss på vei, om vi kanskje kunne fått arrangert en bildereportasje sammen med noen?  :)
Dette hadde vi satt veldig stor pris på, og vi vil nevne i samme åndedrag at dette kun er en skoleoppgave, ingenting skal publiseres og alt er selvfølgelig anonymt om ønskelig:)
Oppgaven skal leveres tirsdag 8 februar, og bildene får dere selvfølgelig:)

Håper på å høre fra noen snille sjeler  :)

Hilsen Caroline og Miriam

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: hei!
« Svar #1 på: 01. feb, 2011, 23:24 »
Hei hei, og velkommen til forumet. :3
Koselig att dere fatter interesse i oss og miljøet vårt og jeg skulle gjerne ha hjulpet dere selv, men det er nok lite jeg kan gjøre pga geografisk avstand, hehe.

Men det kommer sikkert noen fra Oslo-åmrådet her å snakker med dere når som helst, nesten garantert att noen vil hjelpe. [w-happy]

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: hei!
« Svar #2 på: 02. feb, 2011, 01:43 »
Heisan. Morsomt sammentreff. Vi hadde fotoshoot nå sist helg for tre jenger som hadde en tilsvarende oppgave. Tror det burde la seg gjøre, men er redd det kommer noe tett sammen. Litt begrenset hvor ofte folk får til å samles ^^ Fortell oss litt mer om oppgaven og hva dere trenger så kanskje vi klarer å samle litt folk til det?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #3 på: 02. feb, 2011, 05:11 »
Hello!
Gurri så korte frister man har på oppgaver for tiden, må jeg bare si.
Som Tellos sier, fortell oss litt om oppgaven, eventuelt ideer dere har   [cool]
Også, er jeg nysgjerrig på hvorfor dere valgte temaet "Furry miljøets utvikling i Norge"?


Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #4 på: 02. feb, 2011, 05:52 »
Svært så populære vi har blitt i det siste da x3

Dette er gøy ;D

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: hei!
« Svar #5 på: 02. feb, 2011, 12:40 »
Hei igjen.

Jeg har sett over mine egne planer, og det ser ut til å passe veldig dårlig for meg.
Kun morgendagen (torsdag) er satt av til Oslotur. Samtidig er jeg er litt for ny (kun vært aktiv i litt over et år), og er fortsatt blant de 90% som ikke går i kostymer.

Men skal prøve å bistå så godt jeg kan.

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #6 på: 02. feb, 2011, 12:44 »
Ja det går fort unna i svingene på skolen :)
Oppgaven er å lage én bildefortelling og sette dette sammen til et lite magasin. Det vil da være en kort ingress men vi ønsker at bildene skal tale mest mulig for seg selv, da med noen sitater for å forsterke bildehistorien.
Oppgaven lyder "Fremtid i Norge" alt annet er åpent, derfor ønsker vi å velge temaet "Furrymiljøets utvikling i Norge" og da fortelle en bildehistorie om felleskapet og samholdet, som fører til at miljøet utvikler seg og fler furries ønsker å bli en del av dette fellesskapet.
Rent estetisk føler vi at vi kan få mange flotte bilder som forteller mye og som vil være visuelt spennende.
Vi vil jo gjerne også spørre noen spørsmål ang. utviklingen av miljøet i Norge, om fellesskapet, om hva dere gjør når dere er sammen etc. Her ønsker vi bare å bruke kommentarer som sitater til bildene.

Håper virkelig noen kunne tenke seg å være med på dette, hvis ingenting er på kalenderen kunne vi kanskje stelt istand et lite festmåltid for dere el? :)

Hilsen Caroline og Miriam

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #7 på: 02. feb, 2011, 13:25 »
- Dax Cyro
:) ser den, vi vil alikevel nevne til alle mann at vi kan imorgen torsdag også vi, hvis fler kan da :) kan hver dag frem til tirsdag, untatt lørdag kveld da vi har et opplegg med skolen.

 
« Siste redigering: 02. feb, 2011, 13:33 av 2 Art Director studiner »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: hei!
« Svar #8 på: 02. feb, 2011, 13:50 »
Flott at dere viser interesse, prosjektet ser interessant ut og hadde jeg hatt en Fursuit så skulle jeg gjerne troppet opp, selv om jeg bor i Trondheim. :P

Kanskje litt kort varsel, men jeg ser ikke bort ifra at de i Oslo klarer å organisere seg litt sammen så noe blir ordnet, de klarte jo det sist. :)

Lykke til med oppgaven og vi vil gjerne se etterpå! :D

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: hei!
« Svar #9 på: 02. feb, 2011, 14:13 »
Som jeg sa forleden, dette er litt kort varsel. Vi hadde en lignende samling forrige helg. Jeg ønsker å høre litt mer om det, hvordan dere tenker å løse det, skal jeg se om ikke vi kanskje klarer å få till "noe" i alle fall. Desverre sliter vi litt med avstander og for hyppige samlinger gir problemstillinger som kompliserer ting til tider.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #10 på: 02. feb, 2011, 14:34 »
Hei og velkommen til forumet  [w-happy]

renawolf Ookami

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • Deviant
Sv: hei!
« Svar #11 på: 02. feb, 2011, 14:48 »
hei dette var spennendes vil gjerne høre mer om det men jeg kan desverre ikke bli med på bildene er litt langt vekke og litt for ny  :'(
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #12 på: 02. feb, 2011, 15:07 »
Det har vi full forståelse for, kan bare beklage der, korte frister har desverre blitt hverdagen vår for tiden så vi bare krysser alle fingre og tær for at noe kan gå i boks :)

Det vi tenker er enten om vi møtes en eller to først, og blir med videre der vi alle møtes, dette kan være en fin begynnelse mtp oppbyggningen, eller om vi møtes alle samtidig. Vi tenker at det skal være en lavterskel, bare en varm, hyggelig og morsom atmosfære der vi ikke har en typisk ferdig oppsatt "fotoshoot" i den forstand men mer en bildeserie i samlingstunden. Vi ønsker mer å bli kjent, typ ta en øl eller spise litt mat, og da ta en del bilder i denne prosessen.
Det er lettere å ta gode bilder for å få frem sjela av fellesskapet imens man blir litt kjent,her tenker vi også å notere sitater som nevnt ovefor om nettopp fellesskapet og utviklingen av furrymiljøet i Norge.
Bildemessig ønsker vi en blanding av nærportrett, gruppebilder og situasjonsbilder.
Siden kjennskapen begrenser seg til reserchen vi har gjort, vil vi nesten bare spørre, om dere har noe forslag til hva dere kunne tenkt dere, hvor det hadde vært morro å møtes?

- Aikho
ja selvfølgelig, både magasinet og hele rullen med bilder skal dere få :)
« Siste redigering: 02. feb, 2011, 15:09 av 2 Art Director studiner »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: hei!
« Svar #13 på: 02. feb, 2011, 15:26 »
Okey. Som du kanskje gjetter så er vi litt private mennesker, noe som betyr at personlige bilder og fult navn vil avskrekke enkelte, men jeg skal bynne å rulle ballen, se hva jeg bomper borti, men kan desverre ikke love mye.

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #14 på: 02. feb, 2011, 15:37 »
å, neinei :) som nevnt i første innlegg er alt selvfølgelig anonymt, vi trenger ikke selv få vite fullt navn engang hvis det er ønskelig, og evnt. nærbilder blir da av de som syns det er helt greit og har fursuit:)
og så er det verdt å nevne igjen at dette kun er en skoleoppgave, ingenting skal publiseres:)
Vi setter ihvertfall pris på all respons til nå og håper på at noen kunne tenkt seg å bli med på en trivelig dag/ettermiddag/kveld:)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: hei!
« Svar #15 på: 02. feb, 2011, 17:10 »
Hvis dere ønsker kan vi sikkert ta en uformel prat i morgen. Morgenen er litt formelle møter, men jeg regner med å være tilgjengelig mellom 13.00 og 19.00
Bare ta å send en melding eller ring (tlf 95997942).

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #16 på: 02. feb, 2011, 17:36 »
Hvis dere ønsker kan vi sikkert ta en uformel prat i morgen. Morgenen er litt formelle møter, men jeg regner med å være tilgjengelig mellom 13.00 og 19.00
Bare ta å send en melding eller ring (tlf 95997942).
husk å ta med deg Tellos :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: hei!
« Svar #17 på: 02. feb, 2011, 18:16 »
Håper virkelig noen kunne tenke seg å være med på dette, hvis ingenting er på kalenderen kunne vi kanskje stelt istand et lite festmåltid for dere el? :)

Mmm, festmåltid...

Som de andre har sagt, litt kort varsel med, særlig med tanke på at man nettopp hadde noe lignende sist helg, og vi er litt spredt ut. Men det er nå et par-tre stykker i Oslo med fursuits, så forhåpentligvis kan dere få ordnet noe!

2 Art Director studiner

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #18 på: 03. feb, 2011, 00:03 »
ja festmåltid er aldri feil det! mm, ble desverre litt vel sparsomme med tia denne gangen men vi lever fortsatt i håpet ;)
Dax, takker bukker og neier, og plinger på imorgen :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: hei!
« Svar #19 på: 03. feb, 2011, 01:42 »
husk å ta med deg Tellos :)

Det skal nok gå an. Er uansett spillkveld på Outland.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hei!
« Svar #20 på: 03. feb, 2011, 05:01 »
husk å ta med deg Tellos :)

Det skal nok gå an. Er uansett spillkveld på Outland.
for da for de også snakket med noen som har vært noen år i fandomen også, og kvalitetsikrer infoen :3
Samt greit å snakke med den som µulig ska holde et meet.

Uansett, håper dere studenter får noe ut av dette, kan stille opp til spørsmål via mail, men ellers er det lite jeg får til på de få dagene dessverre  [sad]

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Sv: hei!
« Svar #21 på: 16. feb, 2011, 15:05 »
Venter tålmodig men spent på resultatet, Caroline og Miriam! Får dere lagt det ut her eller? :) Er vel bare mitt ansikt som synes på bildene, og jeg har ikke noe imot at det legges ut på åpent forum. Med mindre Tellos har noe imot at drakten vises (tviler :p), er det bare å kjøre igang. ;>