Skrevet av Emne: Den paranormale tråden  (Lest 3517 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Den paranormale tråden
« på: 20. des, 2010, 00:27 »
Yaddah, tenkte å starte en aldri så liten tråd om alting ovrnaturlig.  
Har du sett ufoer, spøkekser, tusser,  sjøormer, spontant selvantent,
eller fumler du med det okkulte, healing, eller om du spår,  er dette tråden for det.
Ja ja, kanskje ikke det mest "furry" temaet, men så er det jo mange som driver
med shamanisme, dyretotemer, dyre kommunikasjon og whatnot.


Uansett, jeg har sett et  spøkelse, eller hva det må var.
Av natur er jeg litt skeptisk, men avfeier ikke noe før jeg har sett nærmere på det.
Det var vell rundt 98-01 en gang, jeg var på hytta i Kragerø med familien. Det var rimlig
Seint på kvelden og jeg hadde sniki meg ut for å smugrøyke nede ved vannet, som jeg pleide
på den tiden. Og der ved brygga, sitter ei litta jente, sån rundt 10 års aldern kanskje yngere.
Mørkt hår, litt gammeldags, svart elker mørkeblå kjole, med hvite kanter, eller et hvit underskjørt.
Jeg legger merke til at hun gråter, så jeg går bort for å spørre hva det er.
Desduten satt hu og dinglet  med beina over kanten av brygga, og kunne ha falt i vannet.
Så når jeg nærmet meg og fikk sagt hallo, forsvant hu bare i løse lufta omtrent som en røyksky.
Jeg fortalte ingen dette før etter en god stund, siden jeg ikke ville de skulle tro jeg var gærn,
Men, det mest oppsiktsvekkende var at det var faktisk ei jente som hadde druknet der.
Ifølge slekningene mine som bodde der, og avisarkivet.  Så jeg går alderi aleine ned til brygga om kvelden lengere.



« Siste redigering: 20. des, 2010, 07:45 av Ziggy_wolf »

SpiceyFeline

  • Gjest
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #1 på: 20. des, 2010, 01:26 »
Omg, må bare fortelle om noe;

En gang da jeg var liten, gikk i andre-tredjeklasse eller noe sånt, så bodde vi på en gård like bortenfor her vi bor nå. Vi hadde da en Golden Retriever som var den snilleste hunden man kan tenke seg. Han bjeffet aldri og var veldig lydig, derfor fikk han gå fritt ute på gårdsplassen.
En dag sto han rett utenfor døren og bjeffet og knurret noe voldsomt. Jeg var inne på badet og hjalp moren min med å bade lillesøsteren min som bare var noen mnd på den tiden. Da jeg åpnet døren var det første jeg så en mannsskikkelse som gikk over åkeren som var rett ovenfor huset. Han var rundt en 50 år, og hadde på seg en vest, lignende en fiskevest kanskje, og noe lignende til Gaupa sine turbukser, også en lue. Noe lignende en slags sixpence.

Uansett, jeg snur hodet i to sekunder og roper inn på badet til mamma at det er noen der. Idet jeg snur meg tilbake er han ikke der.
Det er ingen mulighet for at han kunnet komme seg vekk fra åkeren så fort, fordi han var midt på den så det var lang vei uansett om han fortsatte frem eller gikk tilbake.  Han kunnet ikke gått ned skråningen der gjerdet for kuene sluttet, fordi det er stupbratt der og da hadde han slått seg noe kraftig.

Gårdshuset på den gården er enormt svært, så det er delt i to leiligheter. I den andre enden av huset bor det en dame som er vel i siden mid-60's nå. Jeg og moren min fortalte henne hva som hadde skjedd, i håp om at hun kunne vite hvem denne mannen var.

Now here's the interesting part;  Hun ble helt blek når vi fortalte henne det, og fortalte at den avdøde mannen hennes hadde frosset ihjel når han var full ute ved stabburet på gården.

Ikke vet jeg, men det er noe jeg aldri kommer til å glemme. Uansett om det var en levende eller død mann som gikk der og bare ble borte.
« Siste redigering: 20. des, 2010, 01:33 av SpiceyFeline »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #2 på: 20. des, 2010, 08:33 »
hmm... Vi har et nokså snilt lite spøkels i huset vårt :P
Han har vært noen turer innpå rommet mitt, og foreldra mine sitt x3

Når han var på mitt, dreiv'n å tulla med lyset mitt...
Og det som er mest creepy av det hele er kanskje at han kødda med lyset akkurat idet jeg sa, "nei, trur ikke på spøkelser jeg" :P

Så var det en sommer når jeg og familien var på ferie.
Mormor var innom daglig og fiksa med katten, vanna osv.
En dag når hu kom inn, hørte hu noen som dreiv å gikk oppe på soverommet til muttern og fattern o:

Har en annen ting, men det er mer at hue mitt er litt fucka x3
Har vært tider hvor jeg har sett en liten, mørk skyggeskikkelse som driver å følger med på meg hvor enn jeg er >.>
og når jeg har sett den, blir den borte med en gang >.<

renawolf Ookami

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • Deviant
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #3 på: 22. des, 2010, 21:28 »
budde i et gammelt hus før. har opplevd litt avhvert.
første da gikk jeg mot hoved innganga så hørte jenoen rope. hei vent. jeg vente og såg meg rundt ingen var der.
lyset på rommet eksploderte i tusen biter og en uke senere hørte stemmen i gjenn da fikk kroppen fart. siste var vennen min på overnatting og kranglet om volumet på musikken han vant og lyden ble stilt på lav, men plutselig skrudde den bare oppover gikk og prøvde å skru ned. det gikk ikke og vi slo den av. [eek]
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #4 på: 22. des, 2010, 21:46 »
Synes litt slike spøkelse/poltegeist greien er spennende :P
Fake eller ei x3

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #5 på: 23. des, 2010, 02:08 »
poke meg om noen har problemer med noe som helst innen dette feltet....
jeg har hatt mine nærkontakter fra den andre siden mer enn en gang

også kjent noen som var med i åndenes makt og jeg bekrefter at den episoden var sann


har også hatt nærkontakt med en demon med navn Amy (aner ikke hvor hu er nå), som tidligere kontrollerte søsteren min.


som jeg sa poke meg hvis det er noe, jeg kan kaste lys over problemet


P.S. jeg liker ikke å høre at folk kaller meg gal for dette... det har jeg hørt nok av ganger noe som også er grunnen til at jeg ikke liker å prate veldig åpent om det
« Siste redigering: 23. des, 2010, 02:10 av Freke »
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #6 på: 24. des, 2010, 12:30 »
Jeg har aldri sett noe, noe jeg føler meg glad for egentlig, for jeg er utrolig nervøs
når jeg tenker at et hus kan ha et spøkelse i seg. Derfor er jeg et nærvevrak når
jeg besøker bestemoren min sin 100 år gamle gård etter at hun fortalte meg at hun
hadde hørt fottrinn i andreetasjen når hun var alene hjemme en gang.
Jeg syntes jeg hørte noe lignende når jeg var alene på kjøkkenet, men det kan
sikkert bortforklares på en eller annen måte.

Men er det flere enn meg som har våknet av at det føles som noen poker deg på ryggen?
Og de stopper ikke før du snur deg for å se hva det er. Jeg har vært borti det på to helt
forskjellige plasser.

Bluetwoen

  • Gjest
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #7 på: 25. des, 2010, 15:05 »
Annet enn min tolv uker gamle døde katt, har jeg ikke opplevd noe særlig til paranomalt stuff.
Det har seg slik at den katten går igjen her i huset. Og den trives godt inne på rommet mitt. Ser den ofte som en liten skygge som er rundt om kring i rommet. Noen ganger kan ting flytte på seg.

lassenissen

  • Gjest
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #8 på: 25. des, 2010, 16:57 »
Har hatt ganske mye småting som har foregått i leiligheten i Oslo egentlig. Det er mest småting i øyekroken og merkelige lys/skyggespill, og smålyder her og der, men i blant blusser det opp og blir litt mer "aktivt". x3

Men men, jeg er ganske chill i forhold til det.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #9 på: 25. des, 2010, 23:23 »
Poltergeist~ C:
han bor i kjøleskapet ditt.

og uhm, jeg ser døde folk i vinduet om jeg kikker opp fra PC sjermen :D

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #10 på: 26. des, 2010, 01:39 »
Faktisk opplevd mye rart, siden jeg har flyttet 18 ganger på 20 år. +flytting til trøndelag for å gå på skole. Da blir det 19 da :o
Første gang jeg opplevde noe var i et hus jeg og foreldrene mine bodde i. Eller opplevde ikke så mye første gangen jeg bodde der. Men jeg turte aldri å sove i andre etasje. Så jeg tok alltid med meg buret med rotta mi i, og sov på soffan.
Andre gangen vi bodde der opplevde jeg mye mer. Av og til var det en merkelig lukt inne på doen, sånn gammel manns parfyme. Tv'en pleide å slå seg av mens jeg sov. Sov alltid med tv på før. Etter at tv'en slo seg av om natta så begynte verre ting.
Jeg satt meg i senga mi, rista litt på lakne. Så kjente jeg noe eller noen dytte madrassen jeg satt på oppover. Altså jeg og madrassen ble dytta oppover i hvert fall 30cm opp eller noe. Jeg var livredd etter den opplevelsen. Så jeg prøvde å sove på rommet til foreldrene mine med våre 3 hunder. Men så merket jeg noe rart. Slo på lyset og da så jeg alle hundene så på et hjørne av rommet.
Foreldrene mine opplevde at spikre dem hadde spikret i gulvet kom opp igjen. Hørt masse lyder i kjelleren. Jeg hatet virkelig det huset! Da vi flytta fant vi ouija brett. Så tror noen hadde leika med det brettet.

Ellers har jeg sett et par stykker her og der. Ser nesten alltid et i hvert hus jeg har bodd i.
På internatet på skolen opplevde jeg noe merkelig. Jeg kjente noen kile meg under beina. Trodde først at det var hun jeg deler rom med. Men når jeg så opp satt den en gutt på gulvet ved beina mine og smilte. Jeg ble vettskremt og satt meg opp. Da løp gutten mot døra og ble plutselig borte. En av lærerne på skolen kom innom rommet mitt en dag og spurte om denne gutten, siden ei venninne av meg hadde sagt noe. Fortalte historien til henne, så spurte hun om jeg hørte lyder på pulten min av og til. Og det har jeg gjort. Så fortalte hun at klassen hennes hadde hatt besøk av en dame som hadde oppdaget denne gutten.

Synes sånne ting som dette er sykt, og litt skummelt. Men prøver ikke å være redd, for dem kan jo ikke skade oss.
Ellers healer jeg, og jeg har tarrotkort, men bruker dem ikke så mye.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Den paranormale tråden
« Svar #11 på: 26. des, 2010, 02:45 »
OG OG OG

julenissen var på døra vårs i går.
da ble lillesøstra mi redd o3o

uhm uansett, det har skjedd mye jævelskap sånn sett, men jeg GIDDER ikke fortelle x3