Så vidt jeg har erfart så kan flere underforum også stimulere til mer aktivitet. F.eks. om man har et eget underforum tilegnet biler vil kanskje de som er litt bilinteresserte føle seg inspirert til å poste der, vise frem og snakke om sine respektive biler, osv. Ikke det at jeg mener vi trenger et eget underforum for biler.
Men å finne balansen mellom for mange og for få underforum kan være vanskelig, og så vidt jeg har sett har flere andre furry forum en del flere underforum enn hva vi har her. Så vidt jeg husker har danskene svært mange, og oppsettet er relativt forvirrende, men de har svært mye aktivitet også, mrm det er et åpent spørsmål til hvilken grad det er på grunn av eller på tross av oppsettet deres...
De underforumene du peker ut kan kanskje slås sammen. Oppslagstavlen er kanskje også et mulig overflødig underforum, mener jeg.
Ellers prøver jeg ofte å se for meg hvor jeg skal poste eventuelle ting som når jeg tenker på underforum og slikt. F.eks. hvor jeg skal poste om jeg har et dataspørsmål, om jeg ønsker å høre om hvilke mp3-spillere/DAPer/PMPer andre brukere har, om valget i USA, eller om jeg ønsker å poste om noe babyfur relatert, osv. Det sistnevnte lurer jeg litt på hvor jeg bør poste om dersom jeg ønsker å poste om det... Kanskje Bakrommet?