Skrevet av Emne: My food is problematic  (Lest 5169 ganger)

Cirkumfleks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 115
    • Vis profil
My food is problematic
« på: 21. okt, 2010, 19:33 »
Hai thar folks!

Så, ja, introduksjoner er kjipe. Syns jeg, da. Men får prøve.

Kan vel fort nevne at jeg ikke er furry selv. Syns kulturen er awesome, though, og har lyst til å bli kjent med folk herfra.

Er 19 år og kommer fra Vestfoldtraktene, Tønsbergområdet, men har akkurat tilbrakt et skoleår i Nord-Norge, som hadde mye spennende å by på, men tar et friår nå for å holde på med førerkort, få jobberfaring etc.

På fritida går det mye i TV-serier, filmer, musikk og lignende. Har forelsket meg i alt Joss Whedon har laget - Firefly/Dollhouse, Buffy, Angel og Dollhouse. Ellers går det mye i de "populære" seriene: Dexter, TBBT, Supernatural, HIMYM og sånn, men ser det meste. Anime og manga - joda, men det varierer litt mer. Leser Naruto, Bleach og Claymore og følger med på et par serier, men ellers blir det etter hva jeg liker. Paranoia Agent, Spice and Wolf, Higurashi er de jeg har likt best hittil. Monster er den beste serien jeg har sett, though. Den. Beste. Serien. Oh, of Studio Ghibli, så klart.

I musikkveien går det mye i post-rock, diverse progressiv-sjangre og indie-artister, blant annet Coheed and Cambria, The Mars Volta, Tool, This Town Needs Guns, Explosions in the Sky og Upcdownc. Liker egentlig ganske mye, men kan fort bli kresen. Ikke spesielt glad i hip-hop/rap, "pop" elelr for tung metal (enda mindre med growling).

Og filmer, da. Donnie Darko, Memento, The Dark Knight, Fight Club. Yndlingsfilmen er vel enten Memento eller Amélie.

Det var vel nok av en overfladisk monolog om meg. Lalalala~

Bruker MSN og Skype, om noen vil snakke. Send en PM? =D

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: My food is problematic
« Svar #1 på: 21. okt, 2010, 19:36 »
Hei, mannen med stirre-deg-ned-i-senk-ikon-på-msn :C
Du er awesome, så vet du det.

.. VELKOMMEN SKAL DU VÆRE, DINGOPUS :>
/shot

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #2 på: 21. okt, 2010, 19:44 »
10 instacred for River-sitat..

Jeg ser for meg at du kommer til å ha en del til felles med en del her; med den interesselista :)
Why wasn't I informed?

Lakorv

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 180
  • Ek em hrafninn
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #3 på: 21. okt, 2010, 20:58 »
Nord-Norge. Jeg elsker det uttrykket. Finnes vel knapt noe mer upresist uttrykk for "ett eller annet sted i Norge" med mindre du bor i Finnmark og bruker uttrykket "sørpå". Bor selv i Nordland, jeg. Og der er ikke du, iirc.

Stilig at også folk som ikke er rufs tar en tur innom. Håper du får gode erfaringer herfra :3

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #4 på: 21. okt, 2010, 22:03 »
Hei hei og velkommen.  :D
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #5 på: 21. okt, 2010, 22:05 »
velkommen ^^
håper du trives da... og blir kjent med folk :P

SpiceyFeline

  • Gjest
Sv: My food is problematic
« Svar #6 på: 21. okt, 2010, 22:31 »
Velkommen :3

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #7 på: 22. okt, 2010, 01:08 »
Woop woop! Tønsberg! : D Er ifra Tønsberg selv!

*host* Men uansett, hei og velkommen!

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #8 på: 22. okt, 2010, 05:27 »
Jeg så coheed and cambria live når de var på hove 08 :3 det var awsum!

menneh siden vi vet hva slags musikk og filmer du liker, hvor ligger interessene?

lassenissen

  • Gjest
Sv: My food is problematic
« Svar #9 på: 22. okt, 2010, 12:28 »
Velkommen C:

Cirkumfleks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 115
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #10 på: 22. okt, 2010, 13:00 »
Takk, alle sammen. =D

Pumzie: Harr, harr, trenger avatar her også. >:3

Chen: Whee, enda en Firefly-fan! =D Whedonist, eventuelt? Buffy-/Angel-universet byr på mye av den samme humoren og morsomme karakterene, mens Dollhouse er mer rettet mot "voksne". Kan foreslå alle tre. =3 Oh, og hør Giles (Anthony S. Head) synge Behind Blue Eyes på Youtube, i det mninste. Evevntuell spoiler, though. Mannen har awesome sangstemme. =D

Lakorv: Jaaaaa, Nord-Norge er så enkelt å si, for alle vet akkurat hvor det er! Men, uh, Andøy nær Sortland, om det sier deg noe? Nord(est) i Nordland, i alle fall. Studerte romteknologi der et år. Includes rocket science. <3 Hvor i Nordland bor du selv? =3

Spicey's betch<3: Haidar, du. Tønsbeeeeeerg. C:

Skarpen: ... *Misunne sterkt* xD Har sett på artistprogrammet for de siste årene og det er altfor mye interessant jeg har gått glipp av. Har du vært på noen andre konserter eller sett andre artister? Noe som har gjort inntrykk på deg? Hva slags musikk liker du ellers? =3

Men, uh, interesser. Det varierer egentlig veldig fra øyeblikk til øyeblikk, men en av de faste tingene er PC (duh). Programmerer smått på fritida og ser mye på film/TV-serier/anime og leser manga/bøker, og hører på musikk. Ellers har jeg begynt med hobbyfotografering, enn om det går smått framover. Spilte en del videospill før, men det har ebbet ut de siste årene. Det hender noe fanger interessen min, for eksempel Minecraft, men føler alt ender opp i "grinding" etterhvert, og det føles lite produktivt. =/ Ellers, tja, gjør ikke så veldig mye nevneverdig. Litt origami, og tegner/skriver av og til, men blir ikke så mye av det lenger. Oh, men leser en del webcomics. Sju-åtte stykker hver uke? xD xkcd, Questionable Content, Gunnerkrigg Court, Wyyrd, Sequential Art etc. Sistenevnte er det kanskje mange her som vil like. =3

Men noe jeg kanskje kan nevne er at selv om jeg ikke er furry/har fursona, så er nok ugle det dyret jeg liker best og assosierer meg med. <3

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #11 på: 22. okt, 2010, 13:24 »
Darn' tootin'!
Vel nesten iallafullafall. Buffy og Firefly. Tok aldri helt til Angel, og Dollhouse var veldig forvirrende; men jeg bør prøve å se de første epidosene før jeg sabler ned den åsså.
Giles som synger er dritkult. Bare tenk hvordan det ville blitt å få en musical epidose av Firefly! XD

Om du er Whedonist (hvor ulikt ABBA-ist er det forresten?) så liker du sikkert Doctor Horrible's sing-a-long blog åsså. Søk'n opp på jutjuben. Nathan Fillion(Mal), Neil Patrick Harris(Dr. Dougie) og Feicia Day(Codex) i en herlig, surreal og syngende saga :D

xkcd rocker også båten villt forresten!
Vi har ett par andre fotografister her med.. En neddi gata her som har linse like stort som mitt kamera.. og har vel gjort ett par forsøk selv.
Ett par forslag om du "liker furry"  [wink] er The Class Menagerie(ferdig, men arkiver finnes), Suburban Jungle(ditto) og Freefall(pågående, men på hiatus denne uka). Andre med kanskje litt mer questionable content(i ordenes rette forstand, ikke vebbkåmmik) er I.S.O. og Fur-Piled. (Ikke QC i form av NSFW)

Chen: Whee, enda en Firefly-fan! =D Whedonist, eventuelt? Buffy-/Angel-universet byr på mye av den samme humoren og morsomme karakterene, mens Dollhouse er mer rettet mot "voksne". Kan foreslå alle tre. =3 Oh, og hør Giles (Anthony S. Head) synge Behind Blue Eyes på Youtube, i det mninste. Evevntuell spoiler, though. Mannen har awesome sangstemme. =D
Why wasn't I informed?

Lakorv

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 180
  • Ek em hrafninn
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #12 på: 22. okt, 2010, 14:33 »
unixkcd =D

Bor vel i Bodøområdet, jeg da. Et godt stykke unna Andøya eller Sortland, det.

Du må passe på å komme en del innom irc-kanalen, så kan du lære å kjenne noen av oss der òg! Har jo sett at du har vært innom allerede, så du slipper ikke unna så lett :)

Cirkumfleks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 115
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #13 på: 22. okt, 2010, 14:43 »
Chen:
Hey, awesome! =D Ja, Dollhouse er egentlig veldig forvirrende, og har noen syke plot twists som er bortimot umulige å se komme. Serien går over fra "plot fra episode til episode"- til et "samme gjennom hele sesongen"-perspektiv etterhvert, så de første episoden er på en måte dårlige å gå utifra. Litt usikker på hvor mye jeg kan skrive uten å spoile, men det gikk lettere å knytte seg til "activene"/"the dolls" etterhvert, selv om de skifter personlighet som bare fy. Foreslår å se et par episoder til for å komme inn i handlingen og så videre. Få eventuelt med deg den, uh, 13. episoden av sesong en, "Epitaph one". Handlingen er satt til en helt annen tid, så det burde ikke være så altfor mange spoilere, og den har en del action og FELICIA DAY ER MED *Squeeeee*~

Angel på sin side er verdt å ses, om du likte Buffy. Handlingen er litt forskjellig, spesielt fordi den er mørkere, men har det samme preget av humor. Den første sesongen er den som har satt igjen det sterkeste inntrykket hos meg, kanskje med unntak av en spesiell episode i sesong fem. Uansett er det verdt å se den, for den følger delvis det samme handlingsforløpet som Buffy, eller tidslinja, da. De krysser hverandre av og til, spesielt med tanke på Faith, og slutten av sesong syv. Så, ja, foreslår å se den. =3

Og Dr. Horrible's Sing-Along Blog? <333333 Har allerede sett den og ble kjent med Neil Patrick Harris der før How I Met Your mother, som var et morsomt rollehopp. Likte ikke helt Doogie Howser, though. Har naturligvis fått med meg The Guild, i alle fall sesong 1-3 og litt av 4. xD

Ja, jeg vet! De gamle stripene virker morsommere i forhold til de som kommer nå, men det er kanskje heller et produkt av at mange leste et par hundre striper og så begynte å vente på nye. Har kjøpt noe merchandise derfra og sitter faktisk i hoodie nå. xD

Skal prøve å finne noen av seriene. Pleier være ganske kresen, men vi får se. =3


Lakorv:
Ja klart, skal prøve. =D Bare å få lagt det til nett-rutina. xD

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Cirkumfleks!
« Svar #14 på: 23. okt, 2010, 22:43 »
Hei og velkommen til forumet, Cirkumfleks! Håper du trives her og at vi får se mer til deg fremover. Bare å si i fra hvis du skulle ha noen spørsmål.

Ergerlig at oppfølgeren til Dr. Horrible har blitt lagt på is. Ikke det at den egentlig trenger en oppfølger, men er jo ikke så mange (vestlige) film-musikaler som blir lagd i disse dager.

zandzpider

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: My food is problematic
« Svar #15 på: 24. okt, 2010, 01:08 »
Hai! awesome! jeg er også fra tønsberg!

awesome mengde med tv-serier du liker... omtrent lik smak som meg du :P


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: My food is problematic
« Svar #16 på: 24. okt, 2010, 01:15 »
Hei hei, en litt forsinket velkomst her :)

**host**
Når blir det en Tønsberg meet? Dere begynner å få litt folk nå ;)

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: My food is problematic
« Svar #17 på: 29. okt, 2010, 22:10 »
Hellu. Du kjenner meg kanskje som Neket fra psf? O:

velkommen