Skrevet av Emne: Furrysak i Dagbladet FREDAG?  (Lest 87142 ganger)

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #200 på: 19. mar, 2010, 18:48 »
Ikke særlig begeistret over den negative omtalen av babyfurs. Håper det ikke gir for mange folk et dårlig inntrykk av dette submiljøet.

Hele artikkelen ligger nå på nettet og kan leses her.

Tja synes dah ikke at det var noe serlig negativ omtale om babyfur i den artikelen   [puzzled] 
Men uansett, nå er avisa kjøpt, og artikelen har blitt scanna inn    [razz] 
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #201 på: 19. mar, 2010, 19:16 »
I think its a fine article. Very relaxed.

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #202 på: 19. mar, 2010, 21:05 »


Hele artikkelen ligger nå på nettet og kan leses her.
Var det ikke slikt at vi ikke ville at artikkelen skulle ut på nettet?  [puzzled]

Det ble ikke avtalt at den ikke skulle det. Det ble bare sagt at den trolig ikke ville bli lagt ut på nett. Det er bare fordi det endte opp med at det skulle bli et nettmøte og at de la den opp.

Hvis det er noen som eksplisitt ønsker å få navnet sitt fjernet fra nettutgaven så er sikkert det mulig. Bare send meg en PM og så kan jeg ta det opp med han som er ansvarlig for nettmøtet. Hvis ingen sier noe så regner jeg med at det er greit :)

absentia

  • Gjest
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #203 på: 20. mar, 2010, 14:00 »
Syns artikkelen var kjempe flott! Jeg har selv vært i et par artikler ang BDSM osv, og det er alltid nervepirrende om artikkelen gir det inntrykke man ønsker, når det er noe som står ens hjerte nær. Jeg ble kjempe glad for tips ang dette forumet :D Har alltid letet etter et slikt community, og endelig fant jeg det!

Jeg syns det var spesielt fint at ingen av de som deltok i artikkelen ikke fremstod som freaks! Har desverre sett mange mislykkede forsøk på slike 'tabu-artikkler' som bare får alt og alle til å virke ensomme, dumme og freaky. Men dette ble jo kjempe bra! Viser bare hvor kreative, unike og flotte mennesker kan være hvis man får utløp for det men har inni seg :D

 [ureshii] -absentia

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #204 på: 20. mar, 2010, 15:38 »
Syns artikkelen var kjempe flott! Jeg har selv vært i et par artikler ang BDSM osv, og det er alltid nervepirrende om artikkelen gir det inntrykke man ønsker, når det er noe som står ens hjerte nær. Jeg ble kjempe glad for tips ang dette forumet :D Har alltid letet etter et slikt community, og endelig fant jeg det!

Jeg syns det var spesielt fint at ingen av de som deltok i artikkelen ikke fremstod som freaks! Har desverre sett mange mislykkede forsøk på slike 'tabu-artikkler' som bare får alt og alle til å virke ensomme, dumme og freaky. Men dette ble jo kjempe bra! Viser bare hvor kreative, unike og flotte mennesker kan være hvis man får utløp for det men har inni seg :D

 [ureshii] -absentia

Nei unnskyld meg du...
nå må jeg nesten reagere....
BDSM? hvor har du det i fra?
Det å være furry og være en del av Furry Fandom har da ingenting med BDSM eller "Pet & Master"...
Som det sto klart og tydelig i artikkelen; "Mange tror furry er en fetisj og ikke en livsstil".
Har du missforstått her da?  det å være en furry, er en livsstil for mange!
Fetisjer har ingenting med det å være furry... Seksuelle prefarranser har da ingenting med dette å gjøre.

Unnskyld meg igjen du.. men dette er verken noe BDSM eller Pet and Master forum/community... !

Også en ting til... Freaks?!
Ja vel? Håper virkelig at dette er en del av denne missforståelsen din....

Håper virkelig du har skrivd feil...
Men ut i fra hva som står der, og i introduksjonstråden din, så tviler jeg på at du har skrivd feil.

Trur at du skal ta å lese litt mer om furries... kjære deg..


Jøss, det var da voldsomt [eek]

Hun sa da aldri at dette var ett BSDM forum eller noe lignende slik jeg leste det. Det ble dratt en sammenligning om at det ble skrevet en artikkel om en community hun bryr seg om som det som regel blir omtalt som noe sykt og negativt i media... Ser ikke noe galt i det.

Det er da heller ingen hemmelig at furries som regel blir sett på som freaks av den generelle befolkning. Det var vel strengt tatt noe av det vi håpte at artikkelen kunne endre på... Hun sa jo bare at hun var glad for at denne artikkelen faktisk gjorde research og ikke fremstilte oss sånn. Igjen, ser ikke noe galt her.

Om hun er interessert i BDSM og pet/master forhold påvirker vel ikke muligheten til å være en fur i det hele tatt?

Edit: Og on topic, syntes artikkelen var ganske bra. En venn av meg som ringte meg i går kveld og sa han hadde lest en artikkel i dagbladet og jeg var den første han tenkte på... hehe. Var godt han ringte så jeg fikk løpt ut og sikra meg en kopi til meg selv =)
« Siste redigering: 20. mar, 2010, 15:41 av VVolfsong »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #205 på: 20. mar, 2010, 16:25 »
Fenris. Syns du er litt snever med reaksjonen din her.

Hun sa aldri at fandomen var BDSM basert, nevnte ikke referanser til det overhode da dette var en referanse tilo hennes tidligere (ikke furryrelaterte) erfaringer med media.

Freaks: Hun sa ikke at vi var freaks, men priste oss for at vi klarte å fremstå slik vi ønsket og ikke hadde noen uheldige utspill, dette takker jeg henne for da dette faktisk var målet vårt.

Et slikt forum: Hva hun mente med det trenger ikke nødvendigvis antyde noe negativt overhode, da det virker som hun fant hva hu ønsket her.

Og personlig syns jeg intro tråden hennes var ganske fin. Hvis hennes kjæledyr/pet erfaring får henne til å føle hun passer inn her så kudos til henne. Fenris, vi er et åpent community, syns ikke dette er grunn til å reagere så sterkt, evt ekskludere.

Angående hvordan vi vil se ut for nye medlemmer/media, slike reaksjoner gjenspeiler noe sterkere enn en enkel persons litt unike interesser. Tror ikke kjæledyr stiller verre enn fursuits, pelstegning eller andre liknende ting.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #206 på: 20. mar, 2010, 16:28 »
OK .... greit...
What ever...
Folk for tolke det som de vil...
Jeg tolka det slik, og jeg kom med reaksjonen min.
Er den over grensa,så får man bare kontakte meg, og be meg om å slette det...
« Siste redigering: 20. mar, 2010, 18:05 av Fenris »

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #207 på: 20. mar, 2010, 16:31 »
Voldsomt?
har du lest introduksjonstråden hennes?

Ja. Jeg ser ikke noe problem med den heller jeg *shrugs*

Her, "Er så utrolig glad for at det finens et norsk forum for dette"...
Med følgende "Liker å være hens kjæledyr" osv...
Hva ellers skal man tru at hu trudde dette var?

At hun er en fur som liker pet/master forhold? Ettersom hverken BDSM eller pet/master forhold ble nevnt i artikkelen overhodet og gav en ganske bra beskrivelse av hva en fur er, så regner jeg med at hun vet hva dette forumet handler om og at "det finnes ett norsk forum for dette" da referer til furry. Om hun liker å leke cat girl pet med kjæresten spiller vel ingen rolle for om hun kan være en fur eller ikke?

og har hun ikke sagt at dette er et BDSM/Pet & Master forum?.. nei vel..
Har alltid letet etter et slikt community, og endelig fant jeg det!
Hva er så det en antydning til da?

Siden hun nevner at hun har vært intervjuet ett par ganger i forbindelse med BDSM så skulle jeg tro at hun allerede hører til en community der og at hun derfor snakker om å late som en er en blanding av dyr og menneske, aka å være en fur.

Nei, det påvirker ikke oss... annet enn at det var tydeligvis det hu trudde alt dette med furry var om...
Samt, det å si slikt på det åpne forumet her, RETT etter at det har vært i dagbladet.... Det kan ha mye å si

Det kan ikke være så veldig tydelig siden jeg ikke leser det samme ut fra postene hennes som du gjør. Kan godt hende hun faktisk mener det du tror, det må hun neste svare på selv. Det som fikk meg til å reagere var den veldig aggressive fremgangen i posten din. Hvis det viser seg at hun ikke har den meningen om hva dette forumet er som du tror så var ikke dette her en spesielt hyggelig start på sitt første møte med den norske fandomen =\

Edit: Var kommet nye svar inn mens jeg skrev dette, men jaja. Poster allikevel.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #208 på: 20. mar, 2010, 16:42 »
Nå kom ikke hu med en så god start hun heller for å si det sånn...
Men hvis jeg har tatt feil, så må jeg bare beklage uansett...
Så samma det, venter heller på at hu skal svare for seg..
Jeg har sagt hva jeg mener, og tolker ut i fra hva hu har sagt...
En hver får tolke det h*n mener selv, og komme med reaksjoner hvis det er nødvendig..

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #209 på: 20. mar, 2010, 18:03 »
Hvis det ikke går ann å drive debatt, og komme med reaksjoner som selv er noe over kanten/grensa til å være ekstreme, så for dere, ærede moderatorer og administratorer, redigere, manipuler og slette de innlegg fra meg dere synes er støttende, ekstreme og over kanten...

Den saken svinger begge veier. Om du påberoper deg retten til å reagere på andres innlegg, så går ikke det på bekostning av andres rett til å reagere på ditt innlegg..

Sånn angående den saken; så skjønner jeg synspunktet ditt. Absentia ordla seg ... ganske tvetydig, men på andre siden så ordlegger du det i litt kraftige åremål.

Mer ånn-tåppik så er det jo fint at vi hittil bare har fått nygjerrige innom(kontra det å bli oversvømt av troll). Så får jo heller tiden vise om vi har "funnet hverandre" for å si det slik.
Why wasn't I informed?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #210 på: 20. mar, 2010, 18:42 »
Det å være furry og være en del av Furry Fandom har da ingenting med BDSM eller "Pet & Master"...
Som det sto klart og tydelig i artikkelen; "Mange tror furry er en fetisj og ikke en livsstil".

BDSM og pet play kan vel være mer en livsstil enn en fetisj for noen.

Og som Chen sier, man kan godt være interessert i både disse to samt være en rufs; ingen av de tre utelukker hverandre. Men hennes introduksjon var litt tvetydig, og jeg var selv usikker selv om hun kanskje hadde misforstått hva rufsemiljøet og dette forumet hovedsakelig dreier seg om (selv om det å definere hva furry er, er ikke så lett).

Så lenge man oppfører seg pent så er man hjertelig velkommen og kan bidra i den grad man ønsker.

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #211 på: 21. mar, 2010, 12:09 »
Jeg har sagt hva jeg mener, og tolker ut i fra hva hu har sagt...
En hver får tolke det h*n mener selv, og komme med reaksjoner hvis det er nødvendig..

Det er faktisk sånn Fenris at _mange_ er både furry og driver med petplay / ponyplay. Det ene utelukker ikke det andre, og for mange er det så sammenknyttet at det ene er en del av det andre. Ikke alle føler seg som "frie, ville dyr", og om man føler seg om et kjæledyr, så er det da like mye en del av furry som om man føler seg om en ulv.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #212 på: 21. mar, 2010, 12:58 »
Yay, leste artikkel rett etter skulen på fredag :D And I'm oh so happy! Veldig bra artikkel som stille furries i eit veldigt bra lys  ;D

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #213 på: 21. mar, 2010, 18:38 »
EDIT: Plutselig var det jeg svarte på borte gitt.
« Siste redigering: 21. mar, 2010, 20:07 av Chen »
Why wasn't I informed?

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #214 på: 21. mar, 2010, 23:10 »
I can has queshion? Du som brukar bjørnepote-smykke som er avbilda i artikkelen: kor kjøpte du detta?!

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #215 på: 21. mar, 2010, 23:20 »
I can has queshion? Du som brukar bjørnepote-smykke som er avbilda i artikkelen: kor kjøpte du detta?!

Flyplassen i Vancouver, Canada.
In before the olympics! ;P
På baksiden står det
FREDERICK
Pewter canada

Dersom du vil forsøke å spore det opp på intarwebben.
Why wasn't I informed?

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #216 på: 21. mar, 2010, 23:31 »
Bilete
Bla litt ned her :3

Google skills I has.
Takk for infoen^^
« Siste redigering: 21. mar, 2010, 23:37 av alliha »

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #217 på: 21. mar, 2010, 23:37 »
Ingen årsak.
Må støtte opp om bamse-stolthet vettu ;)
Why wasn't I informed?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #218 på: 22. mar, 2010, 13:36 »
Husk å les de dumme spørsmålene og de gode svarene;
http://www.dagbladet.no/2010/03/19/kultur/dyr/norge/nettmote/fredag/10924441/

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #219 på: 22. mar, 2010, 13:53 »
Lawl hele slekta har kjøpt dagbladet, og syntes det var stas

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #220 på: 22. mar, 2010, 13:56 »

Tja, syns noen av spørsmåla beviser at Norge egentlig ikke er klar for fandomen :p
Glad jeg ikke har navn mitt der i hvertfall..

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #221 på: 22. mar, 2010, 14:07 »
Tsk tsk. Det finnes ikke noe som heter dumme spørsmål.
Kal og Sayh gjør en god jobb og er gode representanter.
Jeg ler godt av noen av svarene dere.

Når det gjelder den spesifikke quad-suiten:
Pale Gray Wolf Quadsuit fullført av Beastcub 12 november 2009.
Laget for noen i fra Grimstad/Arendal området vil jeg anta, da andre uploads av brukeren er i fra "Arendal Grimstad Rideklubb".
Det hadde være hyggelig hvis personen kontaktet oss, men det blir opp til han/henne.

Tilleggsspørsmål: Kjenner vi til noen fler enn Fangz og vår mystiske ulv som har beastcub kostymer?
« Siste redigering: 22. mar, 2010, 14:14 av Dax Cyro »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #222 på: 22. mar, 2010, 14:09 »
Tsk tsk. Det finnes ikke noe som heter dumme spørsmål.
Kal og Sayh gjør en god jobb og er gode representanter.
Jeg ler godt av noen av svarene dere.


Jo i dette tilfelle fins det noe som heter det :P
Stor applaus til Kal og Sayh, good job guys!

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #223 på: 22. mar, 2010, 14:16 »
Ja en del dumme spørsmål men hva hadde man forventa.
Bra jobbet, Kal og Sayh.
Syntes dere håndterte om å bli ugglesett temmelig bra, stolt av dere.
Vell mitt syn på  fotball = 22 idioter som løper rundt etter en ball med iqen sin skrivi bak på ryggen.
Og den med julebordet = genial
« Siste redigering: 22. mar, 2010, 14:22 av Ziggy_wolf »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #224 på: 22. mar, 2010, 14:35 »
Likte også julebord kommentaren.
Rart at det oftest pleier å være en eller annen som skal være ekstra klåfingra under sånne arrangement.

Fotball... hmm. Kjedelig å se på TVen. Greit å spille gitt at lagene er jevne.
Moro å være på stadium hvis publikum er aktive men sporty.