Skrevet av Emne: Second life?  (Lest 61345 ganger)

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #50 på: 23. nov, 2010, 13:57 »
Jeg følte for å gjenopplive dette emnet  :P

jeg har nå vært på Second Life i over en måned uten å se noen norske.... + at jeg synes Second Life rocker hvis man vil ta en pause fra andre spill  :P


Mitt Second Life navn er "Freke Lordhunter" hvis noen har lyst til å adde meg


og jeg henger ofte i TYF (som nylig åpnet igjen) hvis noen har lyst til å se figuren min ^^ er jeg ikke i TYF finner dere meg i IYC

meh bildene jeg har er for store til at jeg kan laste opp så jeg får laste opp et annet sted først, og heller gi dere et bilde av min figur senere en gang :P
« Siste redigering: 23. nov, 2010, 14:40 av Freke »
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #51 på: 23. nov, 2010, 16:20 »
Har nå forsatt en bruker der, men er en god stund siden jeg har vært der x3
Er greit å bruke om man ikke har no å spille, eller gjøre generelt, jah :P

aner ikke om navnet forsatt er i tråden her et sted, men uansett;
Aurelius Fhang.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #52 på: 23. nov, 2010, 20:39 »
joohoo jeg er nå med i SL gruppen til Norwegian Paws ^^
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Second life?
« Svar #53 på: 24. nov, 2010, 08:40 »
Chronowolf Greymoon her, kan sikkert joine gruppen neste gang eg stikker innom spillet.
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #54 på: 24. nov, 2010, 22:14 »
Skaffa med SL ganske nylig, men er ikke så vant med online sider så jeg er litt bortkommen [w-confused]
Noen som kan hjelpe meg litt?
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

lassenissen

  • Gjest
Sv: Second life?
« Svar #55 på: 25. nov, 2010, 11:38 »
Jeg prøvde meg på SL for en liten stund siden. Det var ikke helt min greie.
Litt for glitchy og buggy for min smak. Dessuten traff jeg nesten aldri noen andre folk. >_>

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #56 på: 25. nov, 2010, 14:16 »
Skaffa med SL ganske nylig, men er ikke så vant med online sider så jeg er litt bortkommen [w-confused]
Noen som kan hjelpe meg litt?

jah jeg vet at SL er litt vansklig i starten hva heter du i SL så skal jeg hjelpe deg litt i starten ^^


Jeg prøvde meg på SL for en liten stund siden. Det var ikke helt min greie.
Litt for glitchy og buggy for min smak. Dessuten traff jeg nesten aldri noen andre folk. >_>

og SL er ganske greit for meg... og du treffer folk når du går på de riktige stedene
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #57 på: 25. nov, 2010, 15:14 »
Jeg heter det samma som her, Darkferal.
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #58 på: 25. nov, 2010, 15:34 »
Jeg heter det samma som her, Darkferal.

ok jeg sendte deg en melding i SL bare poke meg når du kommer på og fortsatt trenger hjelp med å komme i gang
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Second life?
« Svar #59 på: 25. nov, 2010, 17:36 »
Jeg heter TrashWolf Teriatzi. Bare å adde meg, mipp. Henger somregel i GYC.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #60 på: 25. nov, 2010, 17:39 »
ok jeg kommer på senere i kveld skal bare få laget meg noen pølser så er jeg online igjen tenker jeg =P

ja også må jeg se alle programmene jeg ikke har fått sett de siste dagene =P
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Second Life Basic Tutorial :)
« Svar #61 på: 25. nov, 2010, 18:36 »
Driver å lager en Basic tutorial til SL nå.
Denne inneholder basic greier som å lage account, logge inn, og interface in-game :)
samt noen få navn på furry steder ;)


###Second Life Tutorial!###

Her er min lille basic tutorial av Secondlife ^^
Dette dekker ikke så mye, men bare litt sånn for at man skal komme seg i gang som bruker for første gang :)

Noe å legge til? Si i fra! :D

1. Navigere på http://www.secondlife.com



Siden er nokså oversiktlig, så man skal ikke ha store problemer med å finne fram :)
KLikk på "Join Now" for å begynne og lage account! ;)

2. Account Creation




Regner med at de fleste har lagd account før, så det er ikke store tryllekunsten :)
Velg kallenavn, nå ser det ut til at man kan selv velge hele navnet som man vil.
Lag et passord du husker, men samtidig er trygt og sikkert ;)
Bruk Store og små bokstaver, og tall. Det gjør at passordet blir vanskeligere å gjette seg til! :)

3. Noen få detaljer til....



Til slutt må man legge til E-mailen sin, dato man er født, hemmlig spørsmål og svar, samt en bot-check.
Ikke så veldig mye å legge til her egentlig, ganske straight forward :)

4. Å laste ned Second Life



Om det skulle være noen tvil hvor du kan laste ned Second Life, så har de er en download link på hovedsiden :)
Du skal også kunne få alternative om å laste ned Second Life etter at man har lagd account.

5. Å installere



De fleste har vel installert noe før, slik at dette steppet ikke er nødvendig å ta opp? :P
et tips, Det er greit å ha litt organisering i mappene, slik at du/dere ikke får problemer med å finne fram igjen om du/dere trenger en tur inni mappene for å endre på noe eller lignende :)

6. Første gang inne på Second Life



Som andre online steder, må man logge seg inn for å kunne spille/snakke/what ever :P
Du trenger bare å skrive inn bruker info en gang, Brukernavnet går ikke bort fra feltet til neste gang.
Man kan velge at programmet skal huske passordet, Men dette er kun anbefalt om man er på sin private PC som ingen andre har tilgang til! :)


7. Terms of Service etc.



Slik som de aller fleste andre programmer og/eller spill, har Second Life Terms of Service og lignende.
Du kan velge å lese igjennom hele, eller bare krysse av "I agree" ;)
(OPS! Det er kanskje en ide å lese/skum lese igjennom en gang for sikkerhetsskydl :))

8. In-game



(Beklager for stort bilde  [blush])

Da var vi endelig inni Second Life!
Kort forklaring på punktene:
(for å få ut sidebaren, trykk på den pila som skal være på høyre side av skjermen:))

1."Home": Dette er siden som vises på bildet. Ikke så mye å si om den:P

2. Profil: Her kan du endre din egen profil :)

3. People: Her er vennelista di og oversikt over folk som er i nærheten :)

4. Steder: Her er listen over alle Landemarkeringene du har lagret/fått. Enkel måte å komme tilbake til dine favoritt steder ;)

5. Inventory: Second Life bruker inventory for alt du har på deg. Avatars, klær, tilbehør, rett og slett alt kommer opp her! :) Det er anbefalt å rydde opp/organisere ting, slik at du lettere finner fram ;)

6. Antrekk: Når du er ferdig med en avatar, og er fornøyd, kan du lagre selve antrekket du har på (avatar, klær og alt). Om du har flere Avatarer eller klesstiler, er dette en rask og enkel løsning på å velge fram og tilbake mellom
avaterer/klær :)

7. Search: Her har du søkefeltet. Søk etter ord for å finne fram til det du er ute etter. Her kan du søke etter personer, steder, events osv.

8. Stedsnavn etc: Den lange baren er stedsnavnet, med kort informasjon om stedet :) Du kan også legge til Favoritt steder, og hurtigtaster under der hvor det står "Favorites Bar" :)

9. Chat: Do what it tells you to do! Klikk i feltet og skriv det du vil til de rundt deg :)

10: Gesture: Om du har Gesture, kan du aktivere de, og enkelt spille de av via denne knappen :) Gesture er animasjoner, skrift, lyd etc. som får fram et uttrykk :P (kan også aktiveres via "/Slash command")

11. Move: Om du har vanskeligheter med å bevege deg med WASD eller piltastene, kan du klikke her og få opp et lite vindu slik at du kan bevege deg ved å klikke istedenfor :)

12. View: Kameravinkel. Roter kameravinkelen slik som du vil, og flytt kameraet hvor du vil ved hjelp av klikk ;) (Alt+museklikk fungerer også til en viss grad;))

13. Snapshot: vil du ta vare på minner fra Second Life? trykk her og ta snapshot av det som skjer! :)

Det var min (lille) basic tutorial :)
Håper den klarner opp for litt ;)

Et par furry steder:
Northstar (Kjøpesenter for Avatarer, tilbehør og lignende. PS! Voksentmateriell er å se!)
Furnation: Furnation har flere plasser med forskjellige steder, som kjøpesenter og klubb. :)
Ellers så er det å bruke Search funksjonen. Via den kan du finne det meste du ser etter ;)
« Siste redigering: 25. nov, 2010, 19:14 av Snøkrystal »

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #62 på: 25. nov, 2010, 19:40 »
omg tusen takk jeg tenkte på det samme, men det var så vanskelig å gjøre den forstålig siden jeg er gangske ny til SL også =P

EDIT:
OMG! den er jo helt awsome!

EDIT:
som jeg har sakt jeg henger oftest i TYF (eller som det heter The Yiff Factory), men poke meg vhis du vil partye med meg et annet sted =3

EDIT:
jeg har spilt SL over en måned og anda ikke blitt pokea av noen norske.... =P

forresten forsiktig med meg i dag jeg er i et skikkelig party humør i kveld ^^
« Siste redigering: 25. nov, 2010, 19:55 av Freke »
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #63 på: 25. nov, 2010, 23:02 »
omg tusen takk jeg tenkte på det samme, men det var så vanskelig å gjøre den forstålig siden jeg er gangske ny til SL også =P

EDIT:
OMG! den er jo helt awsome!

EDIT:
som jeg har sakt jeg henger oftest i TYF (eller som det heter The Yiff Factory), men poke meg vhis du vil partye med meg et annet sted =3

EDIT:
jeg har spilt SL over en måned og anda ikke blitt pokea av noen norske.... =P

forresten forsiktig med meg i dag jeg er i et skikkelig party humør i kveld ^^

Bare hyggelig :P hadde tid til overs, også hadde jeg noe lyst til å lage den uansett  [razz]

Har ikke vært no særlig på SL i det siste.. får se om jeg stikker en liten tur innom i helgen x3
akkurat nå er det litt seint. :)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Second life?
« Svar #64 på: 26. nov, 2010, 14:08 »
Men hvordan kan du få et dyreutseene? o.o

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #65 på: 26. nov, 2010, 14:33 »
Men hvordan kan du få et dyreutseene? o.o

første stopp for å få nytt utseene er Markedsplassen der kan du finne hva det måtte være.

Her er link til Wingless Emoto settet som nå er gratis.


også når du kommer inn i SL vil du sikkert ta en titt på kzk sine avatarer også (disse varierer i pris fra 800 L$ +++) bare Poke meg in-game så skal jeg gi deg landemerket til butikken dems.


og igjen så folk slipper og spørre, jeg er Freke Lordhunter i SL





Edit:
Åja, jeg glemte nesten å si dette:
når du "kjøper" den gratis pakken med avatars får du en boxet verson av den. denne må du ta med til det de kaller en "sandbox" for å få pakket ut det som er inni
« Siste redigering: 26. nov, 2010, 14:36 av Freke »
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #66 på: 26. nov, 2010, 15:28 »
Som freke har sagt alt, det må man kjøpe (er en del som er også gratis, mens andre går fra kanskje 500-3000 Linden Dollar).
Bare bruk linken som Freke har oppgitt for å komme på markedsplassen  [razz]
Når du er inne på der, går du på:
Avatar Appearance
   -Complete Avatars


Da skal du kunne få se alt av avatarer  [razz]
Søk på Furry, eller navn på arten du vil ha for å enkelt finne fram x3

Som også freke sa, de kommer i Bokser/Pakker som man må åpne ved å dra den ut på et område som tillater Sandboxing.
Når dette er gjort, vil du få en mappe inne på Inventory ved samme navn som boksen/pakken. Derfra er det bare å høyre klikke, også trykke Wear/Attach  [razz]
(PS, større deler av furry avatars består av Objekter. Derfor starter man med Human Avatar. Derfra kan man kjøpe seg til andre avatarer :))

Om man ønsker piercing på øret, fjeset eller lignende, er det en noe værre prosess.
Note: Da må hodet/øret av avataren være et objeckt, og menneske hodet på avataren man har fra starten av.

Da må man dra ut de objektene man vil ha linka sammen ut på et område.
Plasser objektene på hverandre slik som du vil (f.eks ørepiercing; Plasser piercingen på øret slik som du vil.)
Når du er fornøyd, må du holde ned Shift-knappen, og klikke på objektene du vil ha linka sammen. (OBS! Det siste objektet du linker vil være hovedobjektet. Det betyr at det er anbefalt at du klikker på piercing/tilbehøret først, og tar hodet til sist).
Når du har markert alle objektene som skal linkes sammen, kan du gå inn på Tools, også trykk på Link. Eller om du liker hurtigtaster bedre, benytt Ctrl+L ;)

Noen flere spørsmål? Spør oss, eller gå til Second Life Wiki :) (linken går direkte til Knowledge Base)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Second life?
« Svar #67 på: 26. nov, 2010, 15:54 »
Er det noen som er på der nå? Jeg driver å styrer å prøver å finne ut ting, men det hadde vært
fint med kanskje litt hjelp og slikt? XD

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Second life?
« Svar #68 på: 29. nov, 2010, 00:48 »
Er det noen som er på der nå? Jeg driver å styrer å prøver å finne ut ting, men det hadde vært
fint med kanskje litt hjelp og slikt? XD

sorry travel helg....
men jeg kan sikkert hjelpe deg litt senere i dag etter jeg har sovet....
jeg skal prøve å få logget på rundt 13 tiden...
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Second life?
« Svar #69 på: 29. nov, 2010, 08:21 »
Må komme meg innpå igjen, men eg har så mye annet å gjøre også [sad]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #70 på: 30. nov, 2010, 19:02 »
Har en profil på second life men aner ikke hvordan jeg får furry-style -.-

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #71 på: 30. nov, 2010, 20:38 »
Har en profil på second life men aner ikke hvordan jeg får furry-style -.-

gå til Marketplace eller noen kjøpesenter i SL.
Kjøp (er også gratis) avatarer der. Om du går på Marketplace, gå på Avatar Appearance -> Complete Avatars, også søker du etter hva du er ute etter (furry, wolf, fox etc.)
Du vil få et object (en boks) i inventory, slik at du kan pakke den ut på steder som tillater Sandbox.
Etter å ha pakka ut den, tar du bare "Wear/attach" de delene som var i boksen ^^
Voila, You are now a fluffy, furry...thing x3

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #72 på: 30. nov, 2010, 20:43 »
TUUUUSEN TAKK! XD *logre*

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #73 på: 30. nov, 2010, 21:16 »
ble selv fristet til å plukke opp SL igjen skal jeg inrømme, en stund siden sist jeg syslet rundt der ^^

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Second life?
« Svar #74 på: 30. nov, 2010, 21:21 »
ble selv fristet til å plukke opp SL igjen skal jeg inrømme, en stund siden sist jeg syslet rundt der ^^

Er egentlig for meg også.
Kanskje siste gang var rundt august-september en gang ^^ (i år)