Skrevet av Emne: Dokumentar  (Lest 5312 ganger)

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
Dokumentar
« på: 15. mai, 2012, 19:05 »
Hei! vi er en gruppe filmstudenter, som har eksamen nå, og vi skal lage en dokumentar. Og jeg, som er regissøren, har lyst til å lage en dokumentar om furries. Jeg syns det er et veldig interessant tema, og syns det kan være fint å vise litt mer hvordan det er, og hva det vil si å være en furry, og vise at det ikke nødvendigvis bare er folk som er kler seg i fursuits som er innenfor det, men at det er mange forskjellige utløp innenfor det å være furry.
Jeg tror det kan bli en kjempe spennende dokumentar, om en litt annen livsstil en det mange er vant med!
Er det noen som har lyst til stille opp på dette?

Send en mail på Alexande.svanaasb@stud.niss.no eller svar her på forumet!

Håper noen har lyst til å stille opp, for dette er en dokumentar jeg virkelig vil lage!

mvh
Alexander Svanåsbakken

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
Sv: Dokumentar
« Svar #1 på: 15. mai, 2012, 19:49 »
Det er også mulig å bare ta kontakt hvis du er litt usikker, og vil vite mer, eller vil hjelpe på noen måte, eller kjenner noen du tror kan være interesset

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #2 på: 16. mai, 2012, 11:04 »
Hei Imariereh.
Burde være mulig, men trenger nok å vite litt mer :)

Hvilken frist har dere på dokumentaren?
Hvor i landet holder dere til?
Hva kjenner dere til fandommen fra før? Og hvordan ble dere kjent med den?
Gjerne nevn noen kilder dere har benyttet dere av.

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. mai, 2012, 11:14 »
Dokumentaren skal være ferdig innen 30 mai, men filmingen må i hovedsak foregå mandag og tirsdag neste uke, men er mulig å filme utenom disse dagene, så lenge noe av filmingen er på en av de!

Vi holder til i Oslo

Det er vel, jeg, regissøren som er mest kjent med denne, men har ikke så mye direkte kjennskap til selve furries utenom hva jeg har lest, har mer kjennskap til cosplay og folk som kler seg ut i deres favorittanimekarakter og lignende.

Jeg har jo sett former for furries fremstilt i CSI og Archer, men det vet jeg ikke er helt en realistisk fremstilling av det, og for meg så er det viktig å fremstille det som hva det er, som for meg er en helt legimitiv alternativ livsstil og hvor mye mer det er til å være furry en, bare å ha på seg fursuits, som er det eneste mange kjenner til. Jeg har lest en del på Wikifur, og jeg er veldig glad i mennesker og miljøer som omfavner noe som for dem er det som gjør de glad og hva de virkelig liker, og selv om det kan virke rart for andre mennesker, så er det ikke mindre normalt en mye som skjer i "mainstream" verdenen

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. mai, 2012, 11:30 »
Hm, veldig kort tid da.
Sånn planer har dere for legge frem oppgaven?
Noe spesielt dere vil ha frem? Bare se generelt folk med interesse, tegnere, suitere? (så du nevnte litt om dette i første innlegget men spør mer for det).
Vil dere ha mange eller et par å snakke med som hovedpersoner?
« Siste redigering: 16. mai, 2012, 11:32 av Wolftale »

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. mai, 2012, 11:42 »
Ja er litt kort tid.

Vil gjerne se folk i fursuits men også andre deler av interesser og fandommen! Tenkte i hovedsak et portrett av en person, med hadde vært veldig fint og hatt mer flere også får å få et inntrykk av selve miljøet! Også snakke litt om selve miljøet, og hvordan det har utviklet seg i norsk sammenheng. Følge en gjennom en dag eller to, hvor furry fandommen er i fokus, også i tillegg få frem hvordan menneskene er som er furries, og hvordan de ikke er anderledes en andre mennesker!

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. mai, 2012, 12:15 »
Har dere lyst til å stille opp? Hvis noen har lyst, så kan dere ta kontakt på 45210343!

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #7 på: 16. mai, 2012, 16:30 »
Blir for kort frist for meg dessverre. Spesielt pga. helgen og den kommende uken. 

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #8 på: 16. mai, 2012, 16:48 »
Mandag og tirsdag som i 21 og 22 mai?

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. mai, 2012, 17:07 »
Jepp 21 og 22 mai! Men vi måtte velge en annen ide, for vi måtte ha noe klart til manusveiledningstimenen vår, så har desverre tatt et annet tema. Men dette er noe jeg har veldig lyst til å lage, så kommer nok til å prøve å få lagd det ved et senere tidspunkt, hvor man forhåpentligvis har bedre tid, Så er bare å ta kontakt hvis noen vil snakke om det, eller vil gi litt mer innblikk fra et personlig plan så blir lettere å vite hva man burde ha for å fremstille det best mulig!

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #10 på: 16. mai, 2012, 17:13 »
Om det blir en neste gang, får du gi deg selv bedre tid, og si i fra i god tid XD

Imaiereh

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. mai, 2012, 17:15 »
Hehe ja! Men fra vi fikk eksamen, og til vi skulle på veiledning ble veldig kort! Men neste gang, så skal jeg nok ha bedre tid!

Ravusy Wolf

• Senior Fur
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
« Svar #12 på: 16. mai, 2012, 23:36 »
Hva andre media studenter har fått til i samme sjanger:
Being Furry In A Non-Furry World

^.^